Wandel coaching

Vanaf 1 september 2018 ben ik gecertificeerd wandelcoach.
Omdat wandelen, in beweging zijn en lachen veel overeenkomsten hebben
en ik graag buiten ben, organiseer ik als natuur liefhebber en wandelcoach wandelingen.
Tijdens deze wandelingen besteden we aandacht aan
de gewaarwording van je zintuigen, de schoonheid van de natuur
én stilte (om je heen en in jezelf).

Zelf heb ik er veel aan gehad om letterlijk in beweging te blijven,
toen er sprake was van een burn-out.
Nu kijk ik terug op meerdere leerzame transformaties en ik realiseer me dat ik
erg bezig was met wat anderen van mij verwachtten,
hoe mensen over mij dachten en hoe graag ik liet zien dat ik kon presteren.
In die tijd negeerde ik heel veel duidelijke signalen van mijn lichaam.
Dat regelmatig aangaf dat wat ik wilde en ondernam veel te veel was.
Door bewuste(re) keuzes te maken vanuit mijn hart
en ontspanning in te plannen in mijn vaak (over)volle agenda, ging het steeds beter met mij.
Wandelen, mediatie, creatief bezig zijn en ontspanningsoefeningen maakten een onderdeel uit van mijn herstelproces.
Goed zorgen voor mijzelf betekent dat ik inmiddels de signalen van mijn lichaam serieus neem. Ik ben lerende en merk de positieve gevolgen van mijn nieuwe levensstijl. Ik plan vaker rust in om overprikkeling te voorkomen, maak tijd om me op te laden in de natuur, mediteer (bijna) dagelijks en volg de stem van mijn hart ♥

Graag ontmoet ik jou!
Wat heb jij op wandel gebied nodig om goed voor jezelf te zorgen?

Bewust in de natuur wandeling
Verwonder je over de natuur: wees je bewust(er) van je zintuigen,

door in beweging te zijn, merk je dat jij je meer ontspannen voelt.
Als je een volle agenda hebt, dan heb je ook vaak een vol hoofd, veel lijstjes of verplichtingen.
Dan voel je dat je letterlijk lucht, ruimte en méér ontspanning,
tijd voor jezelf, zonder afleiding nodig hebt.

Daarom organiseer ik als coach in 2020 en 2021
bewust in de natuur wandelingen (grotendeels in stilte)
voor deelnemers die daar baat bij hebben.
Voel je welkom en ervaar voelbare ontspanning! 

Data:
Zondagochtend 25 oktober, de wintertijd is dan ingegaan,
wordt er een stiltewandeling van 60 minuten georganiseerd in Eindhoven.
Maximaal 6 deelnemers. Jouw investering is € 10,-
Van te voren en online betalen. Wil je meedoen?
stuur een mail naar info(@)lachenzonderreden.nl OVV stiltewandeling

1-op-1 Wandel coaching met een échte lach.
Je bent offline,
wandelt in je eigen tempo.
Ik wandel met je mee
door de vragen die ik je stel,
kun jij antwoorden voelen.
Bepaalde situaties die actueel zijn in jouw leven
worden zichtbaar.

In de natuur is er geen afleiding,
je zintuigen krijgen de ruimte
om waar te nemen wat er werkelijk is;
het ruisen van de wind, de vogels die fluiten en de geur van het gras.
De verschillende jaargetijden die opkomen, zich laten zien en weer verdwijnen.

Het buiten in beweging zijn reduceert de aanmaak van het stress hormoon Cortisol.
Als je regelmatig wandelt, dan kun jij je conditie verbeteren,
je kunt er gemakkelijker door slapen en wandelen maakt vaak gelukkig(er)!
Ook pieker je minder en je leeft meer in het nu.
Ik nodig jou uit om zélf te ervaren wat een wandeling van 100 minuten met mij jou op kan leveren.

Kennismakingsaanbieding:
100 minuten 1-op-1 wandel coaching voor € 45,-
Wat mag jij ontdekken?
Maak een afspraak:
info(@)Lachenzonderreden.nl o.v.v. Wandel coaching
Buiten Eindhoven wandelen is mogelijk, mijn reiskosten komen er dan bij.

 

Wandel-weetjes,
wat zijn de voordelen van regelmatig wandelen?

Wandelen verbetert je humeur
Wetenschappers hebben ontdekt dat wandelen de mentale gesteldheid sterk kan verbeteren.
Regelmatig wandelen kan negativiteit helpen verminderen.

Wandelen is goed voor je skelet
Wandelen verhoogt volgens onderzoekers niet de minerale dichtheid van je botten,
maar gaat wel achteruitgang tegen. Dagelijks slechts 1 – 2 kilometer wandelen,

kan op termijn zorgen voor een veel hogere botdichtheid, waardoor botbreuken op afstand blijven. Met name vrouwen boven de 50 hebben hier veel voordeel bij.

Wandelen kan bijdragen aan de activering van je creatieve brein
Wandelen maakt niet alleen je hoofd leeg, je kunt er ook creatiever door worden. Een studie stelde vast dat mensen die buiten wandelen, gemakkelijker nieuwe ideeën krijgen in vergelijking met mensen die (binnen stil) blijven zitten.

Wandelen kan je brein tegen achteruitgang beschermen
Onderzoekers stelden vast dat ouderen die veel wandelen, minder achteruitgang kennen van hun geheugencentrum (de hippocampus). Bij Alzheimerpatiënten die wekelijks 2 uur wandelden, zagen de onderzoekers dat hun mentale achteruitgang stabiliseerden.

Wandelen kan helpen bij het leren
Wetenschappers ontdekten dat als je meer beweegt, je beter in staat bent
om nieuw aangeleerde kennis te onthouden. Daarbij blijk je ook nog eens het aangeleerde makkelijker te herinneren, door zelfs een lichte wandeling.

Door regelmatig te wandelen heb je minder kans op griep
Een studie liet zien dat mensen die regelmatig 30 tot 45 minuten wandelen, gemiddeld 43% minder ziekteverlof hadden. Op de dagen dat ze wel ziek waren, waren de symptomen minder heftig, in vergelijking met de zittende groep.

Wandelen kan een bijdrage leveren aan een betere darmflora
Vrouwen met een actieve leefstijl die regelmatig wandelen, hebben meer darmbacteriën van het type Bacteriodes. Deze groep van bacteriën wordt in verband gebracht met een gezonde darmflora. Mensen die vaak wandelen hebben tevens minder last van chronische verstopping.

Wandelen kan je nachtrust verbeteren
Mensen die overdag meer bewegen, hebben minder last van slaapproblemen.
Als je meer dan 11 uur per dag stilzit, dan kun je hierdoor serieuze slaapproblemen ondervinden. Regelmatig wandelen kan de in-slaaptijd en de kwaliteit van je slaap sterk verbeteren.

Wandelen kan helpen bij het afvallen
Door meer te bewegen, worden je spieren sterker en verbrand je meer calorieën. Nieuwe inzichten laten zien dat je met wandelen meer calorieën verbrandt.
Iemand van 60 kilo verbrandt ongeveer 60 kcal per kilometer, bij een snelheid
van 5 km/u. Hoe meer kilometers er worden gelopen, hoe meer energie er verbrand wordt. Bij een snelheid van 6,5 km/u lopen de verbande calorieën zelfs op tot 70 per kilometer. Overigens schijnt het zo te zijn dat wandelen vlak na de maaltijd effectiever is om af te vallen.

Wandelen kan bijdragen aan stress reducering
Wandelen kan een krachtig medicijn zijn tegen stress, zeker wanneer het wordt gecombineerd met ontspanningsoefeningen. Dagelijks 20 minuten wandelen kan een bijdrage leveren aan uit een burn-out te komen.